On the road again! - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Koen Venrooij - WaarBenJij.nu On the road again! - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Koen Venrooij - WaarBenJij.nu

On the road again!

Door: Koen van Venrooij

Blijf op de hoogte en volg Koen

25 Juli 2014 | Australië, Geraldton

Hello Hello!

Daar is ik weer! Na zo'n 3 maanden afwezig te zijn geweest is het nu dan toch echt weer tijd voor een blog, waarschijnlijk wel de laatste vanuit Australie.

Zoals jullie weten heb ik de laatste 4,5 maand in Dubbo gezeten om daar mijn 88 dagen te maken voor een eventueel 2e jaar.. ik kom eerst gewoon naar huis hoor maak jullie geen zorgen. Waarvan ik de laatste 3 maanden bij Fletcher heb gewerkt. Ik moet zeggen wat een opluchting was dat zeg toen ik dan ook eindelijk mijn laatste dag daar had en gedag mocht zeggen tegen dat stinkende schapen slachthuis!

Ondertussen ter voorbereiding had ik de maand ervoor al een vlucht geboekt naar Perth als vervolg van mijn reis. Dat was dus ook wat op het programma stond: Perth en dan door naar Darwin langs de Westkust! Uiteindelijk ook besloten om dit samen met Florian te gaan doen, een van de mensen van de Jumbo, die toevallig ook nog steeds in Dubbo zat en ook zijn Farmwork al had gedaan.

Dus samen met Florian onze vlucht geboekt naar Perth waar hij wel eerst nog een weekje van te voren naar Tasmanie ging om daar wat familie te bezoeken, mooi voor mij dus om nog wat extra geld te verdienen in dat weekje bij Fletchers. Na mijn laatste dag bij Fletcher was dan ook de tijd aangebroken om eindelijk het Kurrajong House wat ik voor 4,5 maand mijn thuis heb mogen noemen te gaan verlaten! Het deed wel een beetje pijn om afscheid te moeten nemen van deze plek waar ik zoveel fantastiche mensen heb ontmoet en echt heb leren kennen. Maar het was allemaal voor een goed doel, ik mocht weer doen waar ik hier voor gekomen ben: Reizen :D
Na een lichtelijk emotioneel afscheid (van de dames natuurlijk want ik huil niet!) was het dan zover, in de auto gesprongen samen met Scott, jongen die ik goed heb leren kennen vanuit Fletcher en die toevallig ook net rond dezelfde periode vertrok.

Vanuit Dubbo reden we in zo'n 6 uurtjes naar Sydney toe wat dus best goed te doen is! (Kort ritje voor Australische begrippen). Dat wil zeggen goed te doen in een normale wagen.... in Scott zijn wagen echter was het meer een uitdaging, we moesten zorgen dat als we een berg op gingen minimaal 100 reden anders was er een kans dat de auto stil zou vallen. Op een van de vele bergen hebben we het echter gepresteerd om met zo'n 20km/h naar boven te kruipen... maar goed we hebben het gehaald en we leven nog! Eenmaal in Sydney aangekomen ingecheckt in mijn hostel en weer even de stad gaan verkennen waar ik eigenlijk al zo vaak ben geweest. Gelukkig ook nog wat bekende gezichten kunnen ontdekken (nog steeds voornamelijk van de Jumbo) en daarmee nog even een avondje Sydney onveilig gemaakt voordat ik de volgende dag naar Perth zou vliegen.

De vlucht zelf was zoals zo vaak weer niet heel erg bijzonder dus daar ga ik verder geen woorden aan vuil maken. In Perth aangekomen was het nog een hele opgave om te meeten met Florian aangezien hij in een Terminal was geland die een goede 10km verderop lag. Toch maar in een taxi gesprongen Florian opgehaald en door naar het hostel wat ons werd aangeraden door een van onze veeeeeelleeee vrienden uit Dubbo haha. Ons doel voor onze tijd in Perth was om een Campertje te scoren en dan aan ons grote avontuur langs de Westkust te beginnen. Maar eerst zoals het een echte backpacker betaamt..... Partytime.. omdat veel mensen uit Dubbo ook nog in de buurt van Perth zaten was het een uitgelezen mogelijkheid om een mini-reunie te houden natuurlijk!

Na alle gekheid van de vorige avonden was het mij en Florian dan toch echt gelukt om ons doel te bereiken en voor een niet al te gekke prijs een busje van 'Wicked' op de kop te tikken. De volgende dag konden we hem s'ochtends ophalen zodat we meteen op ons avontuur konden vertrekken. De huur zou aflopen op 5 Augustus dus voor die tijd moeten we dan ook weer terug zijn in Darwin, met zo'n 4,300km voor de boeg moeten we er dus voor zorgen dat we elke dag minimaal 200km weten te maken. Maar dat is tot nu toe vrij goed gelukt!

De eerste dag was zijn we dan ook meteen zo' n 200km verderop geraakt in een plaatsje genaamt Jurien Bay. Ik kan wel merken dat de Westkust een stuk rustiger is dan de Oostkust vooral wat betreft het uitgaansleven, maar dat is ook niet zo erg voor een keertje. Des te meer tijd om van de natuur te genieten, die hier wel een stuk mooier is dan aan de Oostkust moet ik zeggen! Tot nu toe in de plaatsjes waar we zijn geweest prachtige kliffen en vergezichten kunnen bewonderen... wat is Australie toch een prachtig land! Inmiddels zit ik hier alweer een dag of 4 later achter in het busje een verhaaltje te typen voor jullie allemaal omdat ik weet dat jullie dit uiteraard zeer gemist hebben! Gisteren hebben we zelfs voor mijn gevoel bijna in de echte Outback geslapen, hoewel het dat totaal nog niet was. We sliepen achter een 'Roadhouse' (zeg maar soort van Bp) op een camping die je niet echt een camping kon noemen, er was namelijk helemaal niks het was meer een stuk rode grond. Maar goed genoeg voor ons busje. Het enigste nadeel was wel dat we bijna geen eten meer hadden en het eten in het Roadhouse veel te duur was om er ook maar over na te denken daar iets te halen. Oftewel leven op droog brood met jam en tonijn en een zak chips.... ik heb betere diners gehad moet ik zeggen! Maar alles heeft zo zijn charme. Ooh ja en we hadden ook totaal geen enkele verbinding met onze telefoon of enkele vorm van stroom. Echt helemaal Back to Basic... wel prima vol te houden voor een dagje eigenlijk hahaha.

Diezelfde dag zijn we s'ochtends het Kalbarri National Park ingereden omdat daar een hoop mooie dingen te zien zouden zijn, en ze hadden nog gelijk ook! Helaas hebben Florian en ik dat wel in onze benen moeten voelen, na een wandeling van 9km over bergtoppen waren we dan eindelijk weer terug bij ons campertje. Maar eerlijk is eerlijk het was het wel waaard! Een hoop fantastische foto's kunnen maken die ik ook zo snel mogelijk op facebook ga proberen te plaatsen! Voor nu moeten jullie me maar even op mijn woord geloven.

Ondertussen zijn we weer onderweg naar onze volgende stop aan de Westkust Carnarvon waar we waarschijnlijk alleen de nacht door zullen brengen om de volgende ochtend door te rijden naar het Ningaloo Reef, waar weer een stuk meer te beleven zal zijn, met een beetje geluk gaan we nog een dag de zee op om te vissen, snorkelen en wie weet wat nog meer. Het rif schijnt in ieder geval ook weer prachtig te zijn net als eigenlijk zoveel hier! Maar goed we gaan het zien en ik kom bij jullie terug met de rest van de verhalen van de westkust in hopelijk niet al te lange tijd, maar ik beloof niks! ik ben namelijk een erg druk man nu ik weer aan het reizen ben!

Dus bij deze Tot ziens en tot over 2 maandjes als ik dan toch eindelijk weer naar huis kom. Maar volgende maand eerst nog eventjes Azie ontdekken, zoals gezegd daarover later meer. Jullie zijn in ieder geval weer even op de hoogte! ooh en zoals jullie zullen zien heb ik bij Fletcher ook weer aardig wat bijnamen gekregen..

Groetjes Koen (Cohen, Goon, Bloke, Van, Van the Man, that guy over there)

  • 25 Juli 2014 - 06:17

    Patricia :

    Heey koen,
    Idd heel fijn om iets van je lezen, dat is een poos geleden.
    Dat het goed met je gaat, volgen we hier door fb of verhalen van je broer Tom.
    Vind het persoonlijk fantastisch wat jij doet, en wat voor indrukken en mooie, en wellicht ook wel mindere dingen meemaakt!
    Maar over het al gemeen maak je prachtige dingen mee!
    Wat ik begrijp is dat er zeer waarschijnlijk een tweede jaar bij gaat komen.
    Hoe ga je dat doen,? is dat al iets waar je mee bezig bent,of laat he dat nog even van alle kanten open!
    We zien je foto's wel op fb verschijnen denk ik.
    Wens je nog ontzettend veel mooie weken, maanden toe, en ben ook wel benieuwd naar je verhalen als je weer in Nederland bent. Die je ongetwijfeld zult komen vertellen bij de Mc waar je (collega's ) met interesse naar zullen luisteren !
    Veel plezier en GENIET liefs uit Holland van een collega

  • 25 Juli 2014 - 08:10

    Kim:

    Hé Koenie,
    wat een leuk verhaal weer! :) Geniet van het reizen en tot skype!
    Xxx, jezus en Nova

  • 25 Juli 2014 - 20:02

    Moena:

    Hey koenie, mooi verhaal, hebben we een tijdje moeten missen door al je werken in Dubbo!!! Leuk hoor wat je alweer gezien en gedaan hebt!! Geniet nog lekker ff twee maandjes voor je weer voet zet op Nederlandse bodem!! Heel veel plezier en take care!! Doeg doeg!! Tot op snel een keer op Skype!!! Groetjes je mammie!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Geraldton

Koen

Actief sinds 22 April 2013
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 25349

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2013 - 09 Oktober 2014

Aussie Aussie Aussie!

Landen bezocht: