Last Month in Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Koen Venrooij - WaarBenJij.nu Last Month in Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Koen Venrooij - WaarBenJij.nu

Last Month in Australia

Door: Koen van Venrooij

Blijf op de hoogte en volg Koen

24 Augustus 2014 | Australië, Sydney

Weeeee! tijd voor een nieuwe blog dacht ik zo!

Laatste keer heb ik jullie achtergelaten aan de westkust, waar ik nog steeds samen met Florian op ontdekkingsreis was.. De volgende stop exmouth, was meteen erg mooie aangezien we uiteindelijk na lang wikken en wegen toch besloten om met whalesharks (walvishaaien) te gaan zwemmen. Het zou een 1-daagse tour moeten zijn maar omdat we de eerste keer helaas geen walvishaaien gezien hebben mochten we de volgende dag gratis terug komen.. ik zeg WIN-WIN :) Uiteindelijk bleek het helaas een stuk minder WIN-WIN te zijn dan gedacht, ook de 2e dag hebben we helaas geen walvishaai gezien.. oftewel ietwat teleurgesteld weer teruggekeert naar de camping, maar al met al waren het 2 erg mooie dagen waar we fantastisch mooie dingen hebben gezien. Bultrug walvissen die op 5 meter van de boot kwamen wat schijnbaar erg zeldzaam is. Ook tijdens het snorkelen op zo'n 20 meter afstand van de bultrug geweest maar net niet snel genoeg geweest om ze ook daadwerkelijk onder water te zien.

Na ons avontuur in Exmouth besloten we weer met onze trouwe Van verder te reizen naar een park genaamd karijini dit lag zo'n 300km landinwaarts met weer eens amper tankstations. Waar we nu toch wel aan gewend begonnen te raken en rekening mee probeerden te houden wat af en toe nog best lastig was, ook een aantal keer onze trip moeten inkorten omdat we anders geen benzinestation meer zouden halen.. Tjah dat krijg je in dit gigantische land! Om even een kleine indruk te geven hebben we in een kleine 2 weken van Perth naar Darwin gereist wat neer komt op een goede 4.300km... dat is als je rechtstreeks gaat. Wij hebben na het inleveren zo'n kleine 6000km gereden. Helaas was dat ook te voelen in de portemonee waar het op sommige plekken een slordige $2,50 per liter was :(

Ons grootste avontuur aan de westkust moet wel de Gibb River Road zijn geweest. Na op de Tomtom te hebben gekeken wat de kortste weg was naar Kunnanura onze volgende locatie.. besloten we om de Gibb River Road te nemen aan gezien dit ons zo'n 300 km zou schelen. Oftewel een tank bezine.. de eerste 100km waren uitstekend te doen over een asfalt weg rustig cruisen en fantastiche uitzichten. Helaas werd het na die eerste 100km een stuk lastiger het asfalt veranderde in onverharde weg en onze Van leek wel een stuiterbal.. niet echt hele comfortabele weg dus de komende 200 km, na zo'n 6 uur over 300 km gedaan te hebben besloten we de auto aan de kant te zetten en te gaan overnachten, aangezien we de volgende dag nog eens zo'n 300 km hadden af te leggen. Volgende dag vroeg weer op even ontbijten en gaan met de banaan.. we waren nog geen 10 minuten onder weg en toen deed het eerste probleem zich al voor.. een lekke band. gelukkig zijn Florian en ik allebei zo technisch dat het bandje in no-time verwisseld was. De verdere 200 km gingen daarna gelukkig vrijwel vlekkeloos.. totdat we op een rustpunt kwamen en met een man aan de praat raakte, hij vroeg ons ofdat de bus wel 4 wheel drive was.. maar het was maar gewoon een 2wd, nadat we het schema van wicked hadden gecheckt dat we hadden mee gekregen bleek dus dat we helemaal niet op deze weg mochten zijn.... oftewel we waren niet verzekerd. Maar het ergste moest nog komen, na ons wat foto's te laten zien wenste hij ons succes bij de rivier, waar we dus schijnbaar doorheen moesten.. Ik kan je zeggen op dat moment zat ik niet heel lekker meer in mijn vel. En dat werd er niet beter op toen we de rivier zagen. We zagen aan de overkant 4wd omdraaien omdat ze het niet aan durfde dat zegt genoeg lijkt me zo! Gelukkig hebben we ons weten te vermannen en de gok maar gewaagd aangezien we ook niet terug konden.. we hadden namelijk niet meer genoeg benzine voor de terugreis.. Maar na wat spannende momenten, waar ik eerlijk gezegd zeven kleuren stront scheet. Hebben we het dan toch gehaald! de rest van de trip naar kunnanura was gelukkig weer over verharde weg, Dus we konden weer opgelucht adem halen!

Na Kunnanura waar niet heel veel te beleven is hebben we vrij snel onze weg gemaakt naar Darwin waar we ons busje weer in moesten leveren op de 5e, helaas kwamen we al de 1e aan en onze vlucht terug naar Sydney was pas de 7e. wat dus betekende dat we een goede week nutteloos zaten te zijn in Darwin en onnodig geld uit gaven waar we allebei wel van baalde maar het was nou eenmaal niet anders.. Na een gruwelijk saaie week mochten we onze vlucht naar Sydney pakken om van daar uit onze reis voort te zetten naar het veeeeel goedkopere Thailand. Maar daarover krijgen jullie in de volgende blog wel weer te horen, vind het nu wel weer mooi geweest dacht ik zo!

Tot over een maandje als ik weer voet zet op NL'se bodem!

Groetjes en tot snel!

Koen

• 24 Augustus 2014 - 12:48

Kim:

Wat een verhaal weer, waaghals! ;)
    Enjoy Thailand (zodra je uit 't ziekenhuis bent) & tot snel, verjaardagscadeautje van me! :D

xxxx

• 26 Augustus 2014 - 20:46

Marij:

Super wat je allemaal ziet en meemaakt. Nu even wel minder in het ziekenhuis. Veel beterschap en tot over 'n maandje.

Groeten,
    Marij ( en ook Peter natuurlijk)