It's been a while! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Koen Venrooij - WaarBenJij.nu It's been a while! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Koen Venrooij - WaarBenJij.nu

It's been a while!

Door: Koen van Venrooij

Blijf op de hoogte en volg Koen

17 Januari 2014 | Australië, Adelaide

So much to do, so little time!

Dat is een beetje het statement van de afgelopen maand, zoals jullie wel gemerkt hebben heeft het dus even geduurt voor er een nieuwe blog geupdate werd, maar ja hoor eindelijk is het weer zover jullie mogen een duik nemen in mijn vele avonturen die ik hier meemaak in het mooie OZ.

Laten we maar eens terug gaan in de tijd, en wel terug naar Kerstmis 2013, zo ver terug? ja zo ver terug! Dat is waar ik jullie tijdens de laatste blog achter heb gelaten. Nadat we in Surfer's Paradise zijn geweest was het dan toch echt tijd om te vertrekken naar onze kerstbestemming waar iedereen al een hele tijd naar uitkeek: Byron Bay wat dus het epicentrum voor Backpackers is rond deze tijd, overal waar je keek: Backpackers, je kon nog niet met een stok in de rondte slaan zonder een Backpacker te raken (wel leuke bezigheidstherapie). Maar goed Byron Bay dus, eerst wel even een stopje gehad in Nimbin (If u know what i mean :P ). De uitdaging die voor handen lag in Byron was alleen wel om een accomodatie te vinden, of tenminste we dachten dat het een uitdaging zou worden. Uiteindelijk vrij snel een camping weten te vinden die voor de eerste dag maar 15 dollar vroeg per persoon. Met kerst werd het echter 35 dollar per nacht! Koopje dachten wij zo, aangezien we ook niet heel veel opties hadden maar besloten om ons tentje op te zetten en de stad in te gaan. Die Tim en ik al kenden van ons eerdere Surfkamp in Xspot, ondertussen gemeet met al de NL'ers die ook in Byron zouden zijn. Uiteindelijk met een groep van 10 man besloten om te gaan BBQ'en (Hoe verrasend) dus tijd om vlees in te slaan, helaas kwamen we tot de ontdekking dat meer mensen het idee hadden om te gaan BBQ'en (of om te gaan winkelen) je kon je bijna niet bewegen in de winkel en schuifelt maar naar het volgende gangpad. Na een goed uur in de winkel was het dan uiteindelijk toch gelukt! Nu nog een BBQ zien te regelen op het strand. Helaas was alles al bezet maar hebben de meiden ergens bij een appartementencomplex een prive-BBQ weten te scoren, waar we zelfs gewoon konden drinken (normaal mag je niet op straat drinken namelijk). Laten we het erbij houden dat het een Epische avond is geworden. Helaas waren we wel net te laat om de clubs binnen te komen welgeteld 5 minuten :( aangezien het toch al aardig laat was geworden gingen we maar terug naar de camping en hebben we onze roes een beetje uitgeslapen.. 1e kerstdag was dus alles dicht! maar dan ook echt alles! we konden s'avonds nergens gaan stappen omdat alle kroegen en clubs ook dicht waren.. dus hebben we er een gezellige avond op het strand van gemaakt. Volgende ochtend was dus gewoon het hele veld van onze camping ook weer leeg.. Wat blijkt nu.. 2e kerstdag bestaat hier niet echt, niemand doet heel veel en ook qua stappen wordt er niet veel gedaan. Dus hadden Tim en ik besloten om maar naar de nieuwe Hobbit film te gaan die toevallig die avond uitkwam. En de volgende ochtend was het dan toch weer tijd om te vertrekken uit Byron, volgende stop: Sydney!! het voelt alsof je terug naar huis gaat, aangezien de reis daar is begonnen!

Na een reis van ongeveer 2 dagen en een goede 800km kwamen we weer 'thuis' aan. Sydney voelt ook echt als thuis, iedereen kreeg weer een glimlach op zijn gezicht bij het binnenrijden van de stad. Die ook nog eens fantastisch mooi is. Wel hadden we weer het zelfde probleem als in Byron: geen accomodatie, maar gelukkig werden we daarmee geholpen door onze Brabantse vrienden Twan en Tibor, zij sliepen in een college ongeveer 5 minuten van de stad af wat ons dus ook wel een goed idee leek. Een minpunt alleen, 132dollar per nacht voor 2 personen, maar zoals het een echte backpacker betaamt heb je op een gegeven moment overal een oplossing voor om geld te besparen. Tim en ik samen in gecheckt en toen we de kamer hebben bekeken vonden we het een prima idee om elke avond iemand op de grond te laten slapen om de kosten een beetje te drukken! oftewel in plaats van 66 dollar per nacht betaalde we nu nog 'maar' 47 dollar per nacht! Goed geregeld dus. En met het gratis ontbijt erbij waren we helemaal tevreden, elke ochtend warme croissants, vers fruit, getoast brood met jam. Eigenlijk alles wat je maar zou willen tijdens je ontbijt.

Met de accomodatie geregeld vlogen de dagen voorbij en was het voordat we het wisten 31 December, oftewel New Years Eve. De dag van tevoren een beetje uitgezocht waar we wilden zitten voor een fantastisch uitzicht op het vuurwerk. Bleek het dus zo te zijn dat we al vrij vroeg in het park moesten zijn, namelijk om 7uur! en ik zie jullie denken, dat valt toch wel mee? Nou nee dus dit was om 7 uur s'ochtends! en we waren niet eens de eerste in de rij. Zoals gewoonlijk sloven de aziaten zich weer uit en zitten eral vanaf de vorige middag en hebben dus ook gewoon daar overnacht voor een goede plek.. gekke spleetogen dat het zijn haha. Om 10 uur gingen de poorten dan uiteindelijk open, naief als we zijn dachten we ooohw dan zijn we zo binnen. Als 2,5 uur later 'zo' is dan klopt dat ook wel, half 1 waren we uiteindelijk in het park en hadden we ons plekje gevonden. Toen begon het lange wachten, wat eigenlijk helemaal niet lang wachten was, omdat je met zo'n gezellige en grote groep bent vliegt de tijd voorbij! Voor we het wisten was het 9uur en begon het 'kindervuurwerk' wat dus in NL al een volwaardige vuurwerkshow was. Toen om half 11 nog een kleine show, en dan is het wachten op de grote countdown! Woow wat een vuurwerkshow was dat zeg, ik heb denk ik nog nooit zovaak ooooh, aaah, woow of wooohoo om me heen gehoord als die avond! en terecht ook, ik snap waarom dit de mooiste show van de wereld is!

---------------------------------------2014-------------------------------------------

Ja, Ja, een nieuw jaar een nieuwe kolom!

De planning was om de 4e te vertrekken richting Melbourne wat ook echt een fantastisch stad zou moeten zijn, maar zoals sommige van jullie misschien wel weten is 4 Januari een belangrijke dag voor mij (en Tom) dit is namelijk onze verjaardag. Uiteindelijk onze plannen iets vooruit geschoven waardoor we de 3e nog even goed konden gaan stappen in DE club van Sydney: Ivy's wat een club is dat zeg, mega groot en het heeft zelfs een zwembad op het dak! Waar trouwens ook daadwerkelijk mensen in zwemmen tijdens het stappen.. bizar om te zien. Ik heb wel het geluk gehad dat ik mijn verjaardag mocht vieren met de fantastische mensen waar ik zo'n beetje de laatste 3 maanden mee heb doorgebracht, ik had me geen betere verjaardag kunnen wensen. Na een heuse countdown werd er een fles champagne voor me opengetrokken en proosten we allemaal op nog een fantastisch jaar (wat denk ik wel goed gaat komen) waar Tim er nog even een schepje bovenop deed en een cocktail voor me kocht a 19 dollar! Dat noem ik nou een vriend haha! Na deze doldwaze avond lekker de volgende dag een beetje uitgerust en rustig aan gedaan, om de volgende dag te vertrekken richting Melbourne!

Ook naar Melbourne was het weer zo'n 800km waar we wel rustig over gedaan hebben aangezien we niet echt ergens hoefde te zijn voor een bepaalde tijd, dus ook hier zo'n 2 daagjes over gedaan, tijdens de 2e dag alleen belachelijk slecht geslapen in een veel te heet, klein tentje waar het voelde alsof ik op een stuk beton lag:(... maar gelukkig had ik een paar uur later weer een heerlijk bedje toen we eenmaal aankwamen in Melbourne International Backpackers Hostel. Het doel was ook om de auto hier te verkopen aangezien de planning is om werk te gaan zoeken en daar had niemand echt meer een auto voor nodig. Maar omdat ons Hostel midden in de stad zat hebben ze dus ook geen parkeerplaatsen, en om in Melbourne een gratis parkeerplaats te vinden... dat is op zijn minst een uitdaging te noemen. Tim en Leon zijn ongeveer 2,5uur op zoek geweest voordat ze er uiteindelijk een hadden gevonden buiten de stad! Gelukkig hoefde we er nu niet meer aan te zitten tot we een koper hadden gevonden dus hij stond daar wel prima. We hadden in vergelijking met andere steden alleen wel een doel in deze stad: Auto verkopen en werk vinden. Dat eerste heeft uiteindelijk een dag of 4 geduurt voordat we onze 'Meep Meep' hebben weten te verkopen voor $2800 terwijl we er zelf $2400 voor hebben betaald, prima prijsje dachten wij zo! ongeveer op dezelfde dag hebben ik dus ook een baantje weten te scoren, Farmwork in Loxton, zo'n 250km van Adelaide af. Wat dus betekende dat ik mijn reismaatjes dan eindelijk ga verlaten. En voor het eerst in 3 maanden echt ALLEEN op pad ga. Iets waar ik eigenlijk al wel eventjes naar uitkijk. Maar gelukkig heb ik nog een paar dagen in Melbourne om ook goed afscheid te kunnen nemen van al mijn reismaatjes. Dagen die volop draaien om de Australian Open die dus ook net is begonnen in Melbourne. Uiteindelijk heb ik besloten om samen met Bart(nog een NL'er) toch maar de eerste dag mee te pikken! Wat wel echt een topervaring was, voor 66 dollar hadden we een kaartje voor een van de stadions en ook nog een dagpas om de hele dag rond te lopen op het terrein en naar de andere wedstrijden te gaan kijken. De eerste 3 wedstrijden hebben we mooi in het stadion in de schaduw zitten kijken. Aangezien het buiten ook echt niet te harden was, het was het begin van de hittegolf die op het moment de zuidkust aandoet, oftewel zo'n 38 graden in de zon. Maar omdat we lekker in de schaduw zaten hebben we daar eigenlijk niet veel van meegekregen voor het grootste gedeelte van de dag. We hadden wel echt respect voor de tennisers die dus in de volle zon een top wedstrijd moeten gaan staan spelen(en dat ook vaak deden). Ook nog de nederlandse Kikki Bertens aan mogen moedigen die een toppartij heeft staan spelen tegen Ana Ivanovic(als 14e geplaatst). Maar door elke keer kleine foutjes op de verkeerde momenten heeft ze helaas niet kunnen winnen. Maar ze heeft de Nederlandse Trots goed verdedigd en Bart en ik hebben ons best gedaan om dat ook aan de rest van het stadion te laten weten haha! Na deze fantastische dag zaten we al weer bijna een week in Melbourne en verliep onze accomodatie bij MIB, toen we bij probeerde te boeken kon dat dus niet meer omdat ze vanwege de Australian Open ramvol zaten voor de komende dagen. Maar omdat ik toch nog maar 3 dagen in Melbourne zou zijn een ander hostel opgezocht samen met Tibor, Twan, Emiel en Leon wat ook een prima alternatief bleek te zijn. In dit Hostel hadden ze namelijk een heuse Cinema met airco en een hoop beanbags waar ze de hele dag de Australian Open hadden aanstaan. Omdat het buiten zo'n 45 graden was met een snijdende hete wind wil je toch niet buiten zijn. Dus hebben we daar maar onze laatste dagen doorgebracht.

En nu zit ik hier, achter een pc te wachten op mijn bus naar Loxton, na een vlucht van een uurtje gisteren aangekomen in Adelaide. Waar het volgende avontuur alweer op me ligt te wachten!

Maar daarover de volgende keer meer! Heb ondertussen kramp in mijn pols van al het typen dus hoop dat jullie weer een beetje hebben genoten van mijn verhalen.

Ik zeg tot de volgende keer uit het warme, zweterige Australie!

Groetjes Koen(Goon)


  • 17 Januari 2014 - 10:38

    Tom:

    Weer een flink verhaal broer! Goed om te zien dat je het naar je zin hebt! :)
    Veeel succes met werken op de boerderij! We Skypen snel weer :)
    Groetjesss!

  • 17 Januari 2014 - 14:59

    Christine(mama)':

    Heel mooi verhaal Koen!! Lekker heet daar, poeh poeh!! Heel veel suc6 met je werk, zien elkaar binnenkort wel weer op Skype!! Groetjes en xxxxjes!! Mama!

  • 17 Januari 2014 - 20:05

    Joyce:

    Waaaah! Wat een verhaal weer zeg :O
    Moet af en toe goed focussen om alles te lezen hahah..
    Maar hee, farmwork? Zoooo McLeod's! Hihi! Ben benieuwd hoe je dat gaat vinden!
    Groetjes uit niet zo zweterig NL :D
    xxx
    ps rolverdeling bij text is binnen! en morgen lcm audities (AAARRGGHH)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Koen

Actief sinds 22 April 2013
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 25449

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2013 - 09 Oktober 2014

Aussie Aussie Aussie!

Landen bezocht: