Padi & Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Koen Venrooij - WaarBenJij.nu Padi & Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Koen Venrooij - WaarBenJij.nu

Padi & Cairns

Door: Koen van Venrooij

Blijf op de hoogte en volg Koen

17 November 2013 | Australië, Cairns

Damn ik moet zeggen mensen hebben gelijk als ze zeggen "Time flies when u are having FUN", ben ondertussen alweer meer dan een maand in Australie en eerlijk gezegd nog amper tijd gehad om echt terug te kijken of aan thuis te denken, al doe ik dat natuurlijk wel met vlagen hahah. Sinds mijn laatste update is er weer een hoop gebeurd, zijn ondertussen 2,5 week verder en ik kan oprecht zeggen dat dit tot nu toe de beste tijd was die ik in Australie heb gehad... al ben ik bang dat ik dit nog wel vaker ga zeggen in mijn blogs!

Maargoed, ben dus op de 29e naar Cairns gevlogen om hier een van mijn wensen voor in Australie te gaan vervullen, namelijk het halen van mijn PADI(duikbrevet) op het Great Barrier Reef. Dit alles zou ongeveer 5 dagen duren beginnend op 1 nov, wat wel betekende dat ik zo'n beetje van iedereen van de Jumbo al in Byron afscheid moest nemen, wel raar om je maatjes dan achter te laten. De eerste 2 dagen van de cursus werden gehouden op het trainingscentrum van ProDive waar we theorielessen kregen gedurende dag en ook elke dag in het zwembad een trainingsduik mochten maken. Wel erg onwerkelijk om onderwater te kunnen ademen, gelukkig raak je er wel erg snel aan gewend. Na deze 2 dagen was het dan tijd om het rif op te gaan. We werden om 6:20 opgehaald omdat de tocht naar het rif ongeveer 3 uur in beslag zou nemen. Eenmaal aangekomen op het rif ging alles vrij snel omdat er 9 duiken in 3 dagen gepropt moesten worden was het letterlijk: duiken, eten, duiken, eten, duiken, eten en slapen. En dat dan 3 dagen achter elkaar, erg uitputtend maar wel HEEEEEEELLL erg gaaf! Een van de duiken was een nachtduik, op het begin heb je daar natuurlijk wel een beetje een raar gevoel bij om in het pikzwarte water te springen maar dat gevoel verdwijnt al snel omdat je met een groep bent en het op de een of andere manier ook wel ontspannend is. Al was het wel zo dat toen ik het water in sprong ik meteen een haai langs zag zwemmen! Gelukkig geen hele gevaarlijke hoor! Al met al dus een geweldige ervaring!

Eenmaal terug in Cairns heb ik me een aantal dagen vooral weten te vermaken in het hostel. Waar we ondertussen een erg leuke groep mensen hadden gecreeerd (onderling noemde we elkaar al de familie). Met deze mensen werd het dagelijks leven in Cairns een groot feest, s'avonds met zijn alle koken en daarna gaan stappen. Erg gezellig natuurlijk maar dat houdt ik geen jaar vol. In de tussentijd veel contact gehad met Tim een jongen van de Jumbo. Blijkt dus zo te zijn dat we allebei ongeveer de zelfde plannen hebben, en ofdat we misschien niet beter samen konden reizen. Zogezegd zo gedaan, Tim reisde af naar Cairns en samen beetje plannen gaan maken. Uiteindelijk nog een jongen van de Jumbo hier tegen gekomen en zo hebben we besloten om samen een auto te kopen en de oostkust af te reizen! Ondertussen is de auto gekocht en zijn we bezig met de laatste voorbereidingen om een dezer dagen af te reizen richting de eerste stop Mission Beach. Wat daarna het plan is weten we nog niet precies maar dat komt vast goed!

Verder ook nog met Tim, Joelle en Charmaine 3 dagen naar Cape Tribulation geweest. Opzich een erg mooie plek maar helaas vrij weinig te doen, er waren geen activiteiten geboekt ofzo dus moesten we zelf wat verzinnen. Uiteindelijk besloten om een wandeling te gaan maken die ongeveer 4 tot 5 uur zou duren met als eindpunt een swimminghole om een beetje af te koelen. Prima dagvulling dus! Achteraf hadden we dit beter anders aan kunnen pakken maar heb nu weer een leuk verhaal om aan jullie te vertellen! Het eerste uur ging erg snel, was voornamelijk over het strand lopen en dus best goed te doen, we hadden wel al het idee dat we er al bijna waren.... maar helaas niets bleek minder waar! we moesten dus nog 4,5km bergop lopen zonder al te veel water en geen eten (wat de mood van Charmaine geen goed deed!) maar als echte backpackers moet je nu eenmaal doorzetten en hebben we het na veel zweten en vloeken uiteindelijk wel gehaald! Lekker gezwommen in het swimminghole en ik zie jullie denken, maar Koen je moet toch ook nog terug!!!? Klopt... daar keken we allemaal niet echt naar uit maar het moest nu eenmaal gebeuren.. Maar geluk bij een ongeluk mochten we na ongeveer 10 minuten lopen, vloeken, en zweten meeliften met een superaardige Austalier en werden we binnen 10 minuten afgezet bij het hostel! Waar natuurlijk meteen eten en drinken gehaald werd, ohjaa en ijs natuurlijk om te vieren dat we het gehaald hadden! De volgende dag uitgecheckt en terug in de bus naar het hostel om weer herenigd te worden met de Familie!

Nou ik denk dat dit ondertussen wel weer even genoeg leesvoer is voor de meeste! Ik hoop dat ik snel weer wat van me kan laten horen maar beloof niks aangezien we nu veel op reis zullen zijn met onze auto!

Tot snel maar weer vanuit het zonnige maar vooral zweterige Cairns! ohja succes met de horrorwinter in NL ben jaloers op jullie! XxX

  • 17 November 2013 - 09:35

    Christine:

    Hoi koen,echt gaaf allemaal! Behalve het wandelen ,iets minder dan maar oke,toch goed gekomen!! Fijn dat je een paar maatjes hebt gevonden waar je mee reist, leuk! Nog een hele reis voor de boeg richting Sydney maar jullie zullen vast en zeker nog veel zien onderweg!! Koen, geniet ervan!! We Miss you!! Bye. Liefs mama,xxxxxx.

  • 17 November 2013 - 12:10

    Elly:

    Hoi Koen

    Wat een leuk verhaal om te lezen.Fijn dat je het zo naar je zin hebt.Hier is het maar kut weer.dus hoef je het echt niet erg te vinden dat je daar zit.Nou blijf maar lekker genieten daar groetjes Elly

  • 17 November 2013 - 17:40

    Angelique :


    Leuke verhalen weer!
    Hier misschien niet in de warme zon, maar wel lekker knus voor de openhaard ;)
    Met de lekkere pepernoten :p
    Veel plezier langs de Oostkust in de nieuwe auto. Op naar nog meer avontuur!
    Have fun!! Xx Angelique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Koen

Actief sinds 22 April 2013
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 25510

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2013 - 09 Oktober 2014

Aussie Aussie Aussie!

Landen bezocht: