Roadtripping!!!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Koen Venrooij - WaarBenJij.nu Roadtripping!!!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Koen Venrooij - WaarBenJij.nu

Roadtripping!!!!

Door: Koen van Venrooij

Blijf op de hoogte en volg Koen

04 December 2013 | Australië, Airlie Beach

Tijd voor een nieuwe update dacht ik zo! Ondertussen alweer bijna 2 maanden in Australie, tijd vliegt hier zo snel voorbij, sinds mijn laatste blog ook alweer aardig wat gebeurt en gedaan!

Bij de laatste blog waren we klaar om te gaan roadtrippen met onze juist gekochte wagen, nou dat hebben we ook echt wel gedaan! Al op een hoop hele gave maar ook op rare plekken geslapen, en dat is ook wel het heerlijke aan een eigen auto hebben! Je hebt zoveel vrijheid die andere mensen niet hebben, de meeste mensen reizen per greyhoundbus en stoppen dus ook alleen in de bestemming waar ze afgezet worden, terwijl wij gewoon ergens op een camping kunnen gaan staan. Als je er tenminste een kunt vinden, wat een avond ook niet helemaal goed gelukt is.

Tijdens de reis van Mission Beach naar Townsville zou er volgens ons grote campingboek nog een camping zijn ruim 50km voor Townsville... Dat was ook zo alleen mochten er geen tenten staan, en omdat niemand van ons zin had om in de auto te slapen zijn we maar doorgereden, want er zaten toch nog genoeg campings op de route. 2 daarvan lagen iets voorbij Townsville, zo gezegd zo gedaan... Eenmaal daar aan gekomen was 1 van de campings in geen velden of wegen te bekennen en de andere was gesloten, waarschijnlijk ivm het seizoen. Ondertussen was het al aardig donker geworden en hadden we dus niet echt heel veel zin meer om een camping te zoeken. Toen besloten om maar terug te rijden naar Townsville en daar een hostel te vinden, was het maar zo makkelijk! Aangezien niemand van ons internet of wifi hadden werd dit ook een probleem want alle hostels die we rijdend konden vinden daar bleek overl de receeptie al dicht te zijn. Dan blijven er natuurlijk niet veel opties over, dus zijn we dan maar op zoek gegaan naar een afgelegen stuk weg. Na ongeveer een halfuurtje zoeken vonden we een bouwplaats/depot achter een tankstation en mc donalds naast een grote bouwmarkt! Dus eindelijk hadden we een slaapplaats JEEEJ! Niet echt heerlijk geslapen maar het was natuurlijk wel gratis.
Gelukkig zijn de rest van de avonden allemaal wel volgens plan gegaan hoor met betrekking tot het slapen... Dus geen zorgen mam je zoon zorgt goed voor zichzelf!

Sinds mijn laatste blog hebben we al een hoop plaatsen aangedaan met de auto, zo zijn we ondertussen bij Lake Eacham, Mission Beach, Townsville, Magnetic island en Airlie beach geweest, en op het moment dat ik dit schrijf zijn we onderweg naar Rockhampton weer zo'n 600 km rijden, wat nu al bijna normaal is geworden aangezien overal hier zo'n grote afstanden tussenzitten. Gemiddeld rijd je zo'n 2-3 uur voor je in de volgende stad aankomt, genoeg tijd om een blog te schrijven dacht ik zo!

Onze eerste belangrijke stop onderweg was in Magnetic Island, we zijn daarvoor ook nog wel in Mission Beach geweest maar dat plaatsje was zo saai dat ik daar niet teveel woorden aan vuil ga maken, prima voor 1 nachtje hoor dat wel! Eenmaal aangekomen in Townsville waar we de Ferry moesten pakken naar Magnetic, moesten we dus ook onze geliefde auto ( nu al omgedoopd tot Meep-Meep) achterlaten voor 3 dagen op hoop van zegen dat hij er nog staat als we terugkomen. We konden hem wel meenemen naar het eiland maar dat zou $300 kosten voor 2 dagen dus dat vonden we niet echt een geweldig plan. De belangrijkste reden dat we naar het eiland gingen was dat er elke maand een "grote" fullmoonparty is,wat ons dus wel de moeite waard leek. Daarbij hadden we ook nog een paar overnachtingen met een bezoekje aan het koala village. Des te meer reden om te gaan. Helaas heeft Leon de fullmoonparty niet weten te halen :( hij was na het indrinken al zo van de kaart door de 'goon' (goedkope smerige wijn) dat hij bij de busstop al lekker lag te slapen. Nu zijn wij niet de slechtste en hebben we hem weten te verplaatsen naar de veranda waar hij van 20:45 tot 02:30 heeft liggen pitten. Prima avondvulling dachten Tim en ik zo. De fullmoonparty zelf was verder een prima feestje maar misschien toch niet helemaal wat je verwacht bij zo'n feest, er was denk ik wel een goede 700 man op af gekomen dus echt klagen mogen we niet. Verder hebben we op het eiland ook nog een topless-car gehuurd wat eigenlijk niet veel anders is dan een omgebouwde daihatsu maar dan wel tot een Cabrio-daihatsu! Daar een beetje in rond gecruised en toen was het tijd om weer naar het vaste land te gaan en kijken of onze Meep-Meep er nog stond. Gelukkig stond hij er nog precies zoals we hem achter hebben gelaten.

Na Magnetic Island was de volgende bestemming Airlie Beach waarvandaan we zouden vertrekken naar onze volgende trip, namelijk de Whitsundays dit is een groep fantastisch mooie eilanden waar we een kleine 3 dagen omheen zouden varen. Aangezien dit een van de dingen is die je niet mag missen aan de oostkust waren de verwachtingen natuurlijk hoog. Maar zover was het voorlopig nog niet we hebben de eerste 5 dagen nog een beetje rustig aangedaan( lees: party, party, party) in Airlie en weer een beetje bijgepraat met een hoop mensen van de Jumbo die toevallig ook in Airlie zaten. Lekker een beetje chillen aan de lagoon gedurende de dag en verder beetje aftellen tot we de boot op mogen. Eindelijk was het dan zover klaar maken om te vertrekken richting de boot en lekker een stukje te varen. Ik snap nu ook waarom de Whitsundays zo druk bezocht is, het is werkelijk een van de mooiste plekken op aarde. Daarnaast was de groep mensen waarmee we waren ook nog eens fantastisch, wat de trip natuurlijk helemaal afmaakt! Eerste dag niet zo heel veel gedaan vooral aan het varen geweest, tweede dAg naar het fantastische Whitehaven Beach geweest waar het zand zo fijn is dat het net meel lijkt. En in de middag mooi samen met Leon gebruik kunnen maken van onze PADI en weer een geweldig mooie duik meegepikt. En de laatste dag vooral rustig aangedaan, de glijbaan was opgeblazen, duikplank hing buiten de boot, stingersuit( Vanwege de gevaarlijke kwallen) aan en gaan met de banaan. Daarna was het al weer tijd om terug te gaan naar de haven en weer van iedereen afscheid te nemen. Wat toch iedere keer weer een raar idee blijft, je hebt de laatste 3 dagen zoveel gave dingen gedaan en de kans is groot dat je ze verder nooit meer ziet in je leven. Gelukkig is er nog facebook haha!

Ik denk dat het tijd wordt om er een eind aan te breien, besef dat dit een aardig lange blog was, als hij te lang is laat het dan weten dan deel ik het op in kortere stukken. Hoop dat jullie weer een beetje mee hebben kunnen genieten van mijn avonturen. Ik zou zeggen tot de volgende keer maar weer! En groetjes uit het zonnige Australie!

• 04 December 2013 - 14:22

Melanie:

te lang is je blog zeker niet!

maar wat lees ik nou bestaan er mooiere plekken dan het Afrikaanse honeymoon eiland ZANZIBAR?! Ik dacht dat ik de mooiste plek op aarde al met jou gedeeld had hahaha.. helaas.

Geniet er alsjeblieft heeeeel erg van, zo'n mooie ervaringen krijg je nooit meer!

En wees voorzichtig hé.

Liefs, Mel.

• 04 December 2013 - 17:54

Angelique :

Die zonnige verhalen kan ik nog best hebben hihi.
    Wij zitten hier lekker tussen alle pepernoten, chocoladeletters en cadeautjes niet te vergeten.
    Jij vermaakt je prima zo te lezen en te zien op de foto's ;)

Veel plezier daar, maar dat komt wel goed!

Have fun X

• 04 December 2013 - 18:50

Christine:

Hoi Koen, mooi verslag echt niks te lang!Echt mooi wat je allemaal ziet en doet. Hoop idd dat je wel voorzichtig bent met waar je slaapt!!! Leuk dat je geregeld mensen van de Jumbo weer tegenkomt. Geniet lekker en tot de volgende blog!! Grtjs en veel xxxxxjes !!

Mama en Papa.

• 13 December 2013 - 20:54

Jan En Lies:

Hoi Koen;

Mooi om te lezen dat jij, en ook jou reisvrienden het goed naar jullie zin hebben.
    Maar gaat dat luizen leventje je nog niet vervelen, en word het niet eens tijd om aan de arbeid te gaan(grapje).
    Of moeten wij als familie sponsor geld over maken, wij horen het wel als je aan de grond zit.
    Geniet er maar van, en wij hopen weer gauw iets van jou te vernemen.

Groetjes Tante Lies en Ome Jan.